Monday 9 January 2017

Perancangan.

assalamualaikum
lama gila tak menaip..
sekarang aku tengah intern, buat yg nak tau ape aku buat sekarang, lagi 2 bulan habis la.
and yes tahun ni aku dah 23. angka yang aku paling tak suka. entah kenapa.
dengar pulak lagu kodaline kan makin rase sayu pulak haha.
lepas habis intern aku nak keje jap jadi cikgu sebab aku memang minat mengajar, dan dalam mase sama buat master sebabnye aku nak jadi lectuter so memang kena ada master. lagipun aku memang ade cita-cita nak sambung belajar sebab aku dah mula realize yang makin banyak kita stdy makin banyak yang kita tak tau. tapi sekarang aku tengah dilema nak buat master bila haha. first choice nak buat lepas kawen which is memang impian aku nak rasa macam mane mak aku mengandungkan aku dan dalam masa yang sama belajar. aku nak rasa semua tu, nak rasa pegang tanggungjawab tu. dan lagi 1 alasan sebab aku da bosan study sorang2, jauh dari family, yang ada kawan2, aku nak rasa macam mana study berdua dengan suami (haha). nak tengok semangat belajar makin tinggi or makin kelaut haha. second choice is dalam tengah amek master mungkin dalam separuh aku nak terus kawen. ha paham tak, aku ade dua pilihan, start n habis master lepas kawen or start master sebelum kawen n habis lepas kawen. mengada lak rasa haha.
ade banyak lagi plan aku, study oversea (opkos kena kawen dulu, kalau tak aku sunyi)
phd pon salah satu impian aku.
aku nak belikan umi ayah aku barang2 yang diorg nak, cakap je nak ape, amek je barang ape, tak payah tengok harga haha.
pape pun doakan aku, insya Allah niat baik Allah akan permudahkan kan?
okay lah tu je buat masa sekarang. salamun alayk

No comments: