Monday 14 April 2014

Homesick


*Tadi mira cakap besut bakal hujan tp tak pon :'(

Mid sem break aku tak balik rumah pon.
Anak durhaka kan?
Hajar pernah cakap selagi ada kesempatan balik so balik je la..
Yes, statement tu buat aku bisu sepanjang hari, mood aku swing sana, swing sini.
Rasa bersalah.
Tapi dah umi yang cakap takpelah tak payah balik pon takpe, nanti kan ada cuti panjang..
Dan kalau aku balik pon aku akan jadi penunngu rumah secara seminggu.
Kau bayangkan je la ayah aku dengan kedainye dari pagi sampai malam.
Umi lak lepas balik ngajar teros g kedai lg satu.
Aqif lak balik dr tadika teros lepak kedai.
Fet tengahari g kedai sampai malam.
Amri & azam kat asrama.
Adik balik sekolah start moto teros g kedai.
Kedai.
Kedai.
Kedai.
Arghhhhh!
Benci ahhh
Aku rase lonely beb.

Aku bangun pagi, g basuh baju, jemur, ayah aku hantar brg masak tghri n g balik keje. Tak sempat aku nak tanya hari ni nak makan ape? Kadang msj je ayah tanya nak makan ape, lpas dy reply aku pon mule masak tengahari.
Kalau petang bosan2 g lah buat kek ke kuih pape, kalau fet ade fet yg settle hal baju, aku settle dapur.
Tu je rutin aku kalau kat rumah, kadang ngadap novel, kadang mingguan wanita pon aku baca, hahahaha!
Bosan .


Dulu mase kecik aku tak kesah & paham je kalau aku kena tinggal kat rumah nenek aku, umi ayah keje.
At least aku ade fet.
Tapi sekarang fet pon bzy je.
Nak bawak dia keluar g makan nasi lemak oldtown kat tesco (perlu ke mention TESCO?)  pon ayah cakap " biar la dia keje"
wuwuwuwu~

Dulu kat asrama bila aku call umi "umi datang melawat tak minggu ni?"
Umi said "umi bzy ni, banyak assignment bla bla bla... "
"Ala tanya je, kalau tak boleh takpe la, tak kesah pon"
"Okay tak kesah kan?jaga diri, belajar rajin2"
Perbualan tamat.


Situasi fet pulak,  "umi datang melawat tak minggu ni?"
Umi said "umi bzy ni, banyak assignment bla bla bla... "
"Kawan kite mak bapak diorang semua datang, umi & ayah je yg jarang dtg blablablabla.."
"okay lah nanti umi datang"
Perbualan tamat.

See?

Umi pernah cakap kat sedara "kalau fatihah ni payah sikit, kalau tak datang melawat mule la blablabla.. kalau shuhada ni faham sikit kite keje ape semua"
Hmm, yes aku pham. Boleh anggap aku akan paham.
Tapi jangan terlalu amek remeh hati aku.
Jangan lah balik2 aku je yang kene paham.
Ye, mmg aku dilahirkan utk mengalah & jaga hati semua org kan?
Tak pe lah, maybe aku akan dapat ganjarannya nanti.
Sebab tu bile ade si navy nak ajak kawin aku tak nak.
Aku dah penat kene tinggal & hidup sensorang lah beb.
Dari kecik kot aku dah hadap benda ni.
Bosan beb.
Nanti dah kawin kene tinggal lagi, maklumlah navy kan kene tinggal anak bini untuk g  berlayar.
Dia kata dalam sebulan 2 minggu je..
JEEEE?
2 minggu aku kene hidup sorang2?
omg! omg!
Rase mcm tak kawin je camtu. HAHA
Macam mana kalau ade 1 hari mood aku tetibe down, nak marah sokmo nanti nak mintak peluk kat sape? suami tah kat mane2, kahkah.
Camne kalau rase nak manje gedik2 ngn suami macam kucenn miang tp suami tengah keje dan dia balik 2 minggu lg? maka, tidoq la aku dgn memeluk bayangannya, kah kah!


Abang aku cakap "dik aku rasa kau takkan dapat lelaki yg serius n bzy je, aku rase kau akan dapat yg sempoi2 je, lelaki ni bzy macam mana pon kene cari masa gak utk bini dia, tu mmg tugas dia utk paham kau, dah mmg sifat kau gitu, manja, hahahahah"
Babun abg aku ni.

Dah la aku dah malas nak taip dah, 
Jom layan creep-radiohead

When you were here before,Couldn’t look you in the eye
You’re just like an angel,Your skin makes me cry

You float like a feather In a beautiful world
I wish I was special You’re so fuckin’ special

But I’m a creep,I’m a weirdo
What the hell am I doin’ here? I don’t belong here

I don’t care if it hurts,I wanna have control
I want a perfect body,I want a perfect soul

I want you to notice, when I’m not around
You’re so fuckin’ special,I wish I was special

But I’m a creep, I’m a weirdo
What the hell am I doin’ here?
I don’t belong here, ohhhh, ohhhh

She’s running out again,She’s running out
She run run run run…run… run…

Whatever makes you happy,Whatever you want
You’re so fuckin’ special,I wish I was special

But I’m a creep,I’m a weirdo
What the hell am I doin’ here?
I don’t belong here

I don’t belong here…

ps : yeah i'm weirdooooo, semoga jodoh aku  baca entri ni, hai abam! kahkah




No comments: